Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Керівник апарату Надвірнянського районного суду ознайомив працівників апарату суду в порядку навчання із порядком і правилами ведення обліку, реєстрації та розгляду звернень громадян, що надійшли до суду.
Ведення обліку, реєстрації та розгляду заяв, скарг, звернень громадян на роботу суду ведеться на належному рівні.
Відповідно до Закону України “ Про звернення громадян ” в Надвірнянському районному суді здійснюється прийом відвідувачів головою суду та відповідальними працівниками суду у визначенні дні. Графік прийому громадян головою суду та працівниками канцелярії суду затверджений головою суду і знаходиться на дошці оголошень на видному місці.
Так, зокрема голова Надвірнянського районного суду особисто приймає громадянин кожного понеділка з 10 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв.
Крім того, в приміщенні Надвірнянського районного суду створено кімнату прийому громадян, де постійно кожного дня чергують помічники суддів, консультанти та помічник голови суду. При зверненні громадян здійснюється прийом різного роду заяв, скарг та клопотань, надаються консультації та роз’яснення з юридичних питань з приводу вчинення певних процесуальних дій, звернення до відповідних органів в порядку підвідомчості для розгляду та вирішення заяв та скарг по суті, надання їм правової допомоги, правильного складання та оформлення процесуальних документів, а також вирішення інших важливих питань пов’язаних з захистом чи реалізацією прав громадян.
При усному зверненні громадян до голови суду, ведеться журнал звернень громадян. У даний журнал вносяться: прізвище, ім'я, по батькові заявника; рік народження; місце проживання; причина і зміст звернення та яку відповідь чи роз'яснення надано.
Викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства і розглядаються в порядку, визначеному Законом України „Про звернення громадян ”, реєструються в журналі вхідної кореспонденції за індексом першої літери прізвища заявника.
Поряд із обліком і реєстрацією усних звернень громадян, у Надвірнянському районному суді ведеться облік та реєстрація письмових звернень, заяв і скарг на роботу суду.
Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли приймаються та централізовано реєструються у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках. У разі надходження повторних пропозицій, заяв і скарг їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі реєстраційно - контрольної картки зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги. На верхньому полі першого аркуша повторних пропозицій, заяв і скарг праворуч і на реєстраційних формах робиться позначка “ПОВТОРНО” і підбирається все попереднє листування.
Пропозиції,заяви і скарги, на які даються попередні відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення пропозиції, заяви, скарги. Рішення про зняття з контролю пропозицій, заяв і скарг приймають посадові особи, які прийняли рішення про контроль.
Всі заяви, звернення і скарги, що надходять до Надвірнянського районного суду розглядаються в межах строку встановленого чинним законодавством, і заявникам в цей же строк надаються відповіді. Крім того, якщо заява чи скарга надійшла з іншої установи чи організації, то про їх вирішення повідомляються вказані органи. В основному скарги від громадян на роботу суду є необгрунтованими і всім скаржникам надано кваліфіковані відповіді та роз’яснення. Що стосується заяв, що поступили на адресу суду, то у всіх випадках на них теж надано кваліфіковані відповіді і роз’яснення по вирішенню поставлених питань. Якість, повноту та відповідність Закону і змісту скарг громадян тих відповідей, що надаються авторам звернень контролює голова суду М.В.Гураш, який також і підписує дані відповіді.
Грубого порушення терміну розгляду контрольних доручень, проведення аналізів і надання інформації до територіального управління стосовно організації роботи з розгляду звернення громадян у Надвірнянському районному суді не спостерігається.
Кожне таке звернення реєструється у журналі обліку заяв і скарг на роботу суду, де вказуються: дані про заявника – прізвище, ім'я, по батькові; місце проживання, причина і короткий зміст звернення, заяви чи скарги; дата одержання і дата відправлення відповіді.
На всі, заяви, скарги чи пропозиції заповнюється реєстраційна картка, у якій вказуються дата надходження і вхідний номер, прізвище, ім'я, по батькові заявника та їх місце проживання або назва організації та її місцезнаходження; вказуються короткий зміст заяви, скарги чи звернення, строк вирішення заяви, відмітка про виконання та виконавця; також вказуються дії по виконанню.
Усі письмові звернення, заяви, скарги, пропозиції та відповіді на них та інші матеріали, що їх стосуються зберігаються у відповідних переведеннях. В даних переведеннях вказуються прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання заявника; дати, коли розпочато переведення та коли його закінчено, на скількох аркушах це переведення.
Варто зазначити, що на всі письмові заяви, скарги, звернення чи пропозиції, у встановлений законом строк надаються компетентні відповіді або роз'яснення.
По даній ділянці роботи щороку складається звіт та узагальнення, які зберігаються у відповідних нарядах суду.